برگزاری نماز عید سعید فطر در مصلای بزرگ بوشهر

برگزاری نماز عید سعید فطر به امامت حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه معزز بوشهر

صبح امروز همزمان با سراسر مصلاهای ایران اسلامی نماز عید سعید فطر در مصلای جمعه بوشهر به امامت حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با حضور مردم مسلمان و متدین بوشهری برگزار گردید.

خطبه های حضرت آیت الله صفایی بوشهری بعد از نماز عید سعید فطر:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

 

خطبه اول

ماه مبارک رمضان ماه رحمت و مغفرت و بخشش گناهان و جلب ثواب های بسیار است. خداوند این عید را بر شما مبارک کند و بدانیم که حفظ دست آورد های ماه مبارک رمضان از خود عمل به اعمال ماه مبارک رمضان سخت تر است. «قَدْ أَفْلَحَ مَن تَزَکی‏ * وَ ذَکَرَ اسمَ رَبِّهِ فَصلی» رستگار آن کسی است که پاک کرد خودش و در وجودش بندگی خدا قرار داد و الآن به نماز ایستاده. مبارک باشد و خداوند ان شاءالله بر عزت اسلام و مسلمین و شما بیافزاید.

 

خطبه دوم

در خطبه دوم پیرامون چند موضوع به اختصار سخن می گوییم.

ساحت مقدس و آسمانی امام مجتبی فرمودند خداوند ماه مبارک رمضان را میدانی برای پیشرفت و ممتاز شدن انسان در امور معنوی قرار داده. گروهی موفق می شوند و پیروز، آن هایی که خوب عمل کردند و گروهی می بازند و شکست می خورند، کسانی که خوب عمل نکردند. ماه مبارک رمضان ماه تربیت انسان است و آغاز انسان هایی که در رمضان تربیت شدند از امروز شروع می شوند یعنی کسانی که در ماه مبارک رمضان الهی و آسمانی شدند از این به بعد همیشه خود را در محضر خدا می دانند.

چند نکته است در رابطه با استان.

یکی وضعیت آب استان است ، مردم الآن در شرایطی قرار دارند که نزدیک تابستان و گرما است و وضعیت آب استان به صورت جدی ان شاءالله مسئولان رسیدگی کنند، تلاش هم می کنند و همه تلاش کنند برای حل مسأله آب استان، اشتغال پایدار جوانان، این جوانان عزیز که داریم، معیشت مردم و رفع گرانی، توسعه پایدار استان، خدمات هر چه بیشتر به مردم. مسئولان قدر مردم بدانید که این مردم ولی نعمت همه شما هستند، قدر بدانید و با افتخار به این مردم خدمت کنید.

در رابطه با مسائل فرهنگی، حفظ آرمان ها و ارزش های انقلاب هم همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند اصل است، فرهنگ اسلامی اصل است و ان شاءالله با تمام توان در این رابطه کوشش کنید.

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.