مسأله فرهنگ و عفاف به طور جدی و قانونی پیگیری شود

حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه های نماز عید سعید فطر:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

 

«خطبه اول»

تبریک عرض می کنم عید آسمانی فطر به همه شما مؤمنان و روزه داران و نمازگزاران و امیدوارم همه اعمال شما ، دعاها، روزه ها و همه اعمال خیر شما به احسن وجه قبول درگاه احدیت قرار گرفته باشد و در این روز عید همه شما مشمول عنایات ویژه خداوند و ساحت مقدس مهدی آل محمد (ص) شده باشید.

هر سال در ماه مبارک رمضان خداوند با غفران رحمتش گناهان انسان می بخشاید و ثواب بسیار می دهد اما مهم این است که آن را نگه داریم. در ماه مبارک رمضان بهشتی از ثواب نصیب شده اما اگر نگه نداریم و آفت و آتش گناه بعد از ماه مبارک رمضان به این بهشت برسد همه آتش می گیرد و به همین خاطر امیر المؤمنان فرموده:« رَحِمَ اللّه ُ عَبدا راقَبَ ذَنبَهُ و خافَ رَبَّهُ» درود خدا بر آن کسی باد که مراقب است گناه نکند و از خدا می ترسد.

رمضان تمام شد اما رمضانی بودن را حفظ کنیم و این مراقبت ها داشته باشیم.

 

خطبه دوم

در خطبه دوم پیرامون دو موضوع به اختصار سخن می گوییم.

یکی این معنا که مسئولان مردمداری را اصل برنامه خود قرار دهند. مؤلفه قدرت برای مردم و اساساً هدف نظام مردمداری به سبک اسلامی است، ایجاد فضایی سراسر آرامش و رفاه برای رشد معنویت و کمال ایمانی و تقوایی و اخلاقی. از نشانه های والای عقلانیت مدیریت مردمداری است لذا مسئولان عنایت ویژه کنند و به مردم توجه ویژه کنند، مردم، مردم و مردم.

نکته دوم ما الآن نیازمند دو کار اساسی در نظام هستیم که یکی اقتصاد و دیگری فرهنگ.

الآن شرایط اقتصاد طوری است که باید دولت محترم در کنار تمام زحماتی که می کشد برای زندگی پر از آرامش مردم در حوزه اقتصاد برنامه و تلاش جدی داشته باشد، درعرصه ارز، سکه، عرصه امور معیشت و زندگی مردم، گرانی ها و گران فروشی ها مناسب نیست و همه باید تلاش این مشکلات زندگی مردم در عرصه معیشت بر طرف شود.

نکته دوم نکته فرهنگ است. تمام زیرساخت نظام اسلامی فرهنگ است و اگر فرهنگ دچار بحران شود تمام زحمات مسئولان به هدر رفته است. مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای در نشست های مختلف به ویژه سخنرانی اخیر در رابطه با فرهنگ و عفاف و حجاب صحبت کردند و تأکید کردند مسأله حجاب عادی نیست و مسأله ای است که دشمنان از دیرباز و رژیم قبل برنامه ریزی کرده بودند و الآن به طور جدی به دنبال اندولسی کردن تهاجم خودشان هستند. توسعه ابتذال فرهنگی، تهاجم فرهنگی، لاابالی گری و بی حجابی در دستور کار دشمن است و به همین خاطر مسئولان محترم به ویژه وزیر محترم کشور، قرارگاه های استانی و شهرستانی ان شاءالله همت کنند و طبق ضوابط و قوانین با مشکلات با کمک همه نهادها بر طرف شود.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.