کوچکترین عملیات علیه ایران انجام دهد به سختی تنبیه خواهد شد

حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه های نمازجمعه این هفته 31 فروردین ماه:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

 

خطبه اول

در خطبه اول پیرامون یکی از موضوعات مهم اسلامی، انسانی و ملی به اختصار مطالبی عرض می کنم و آن اقتدار دفاعی، سرمایه و عامل عزت و صیانت دینی و ملی است.

در جغرافیای کلان جهان در طول تاریخ هر کشوری که دارای توان بالای دفاعی و نظامی بوده در خود منطقه زندگی خود و در جغرافیای کلان بین المللی دارای قدرت در عرصه دفاع، استقلال و صیانت از مملکت و مردم خود بوده و هر گاه کشوری در عرصه توانمندی دفاعی خود دچار ضعف های مختلف چه در عرصه ستاد و مدیریت و چه در عرصه صف و عملیات میدان و چه در عرصه تجهیزات بوده آن کشور مطمح نظر کشورهای سلطه گر و مورد تهاجم و طمع واقع شده و وقتی تاریخ انسان ملاحظه می کند می بیند بسیاری از کشورهایی که دچار ضعف قدرت دفاعی از خود بوده اند چگونه در طول تاریخ مورد هجمه قرار گرفتند و شکست خوردند، آسیب های جدی سرزمینی  و انسانی را متحمل شدند.

به همین جهت است که قدرت و اقتدار دفاعی در تمامی عرصه های حوزه های دفاعی مایه عزت یک مملکت، توانمندی یک کشور در عرصه دفاع از استقلال، دین و ملت خود است و این یک قاعده مهم عقلانی در نظام بشری است.

اگر یک نهال دارای قدرت مقاومت در برابر توفان نباشد از جا کنده می شود، یک درخت اگر قدرت دفاع از خود نداشته باشد طعمه آفت ها می شود و طبیعی است کشور باید در عرصه دفاع از هویت خود دارای قدرت دفاعی و نظامی بسیار قوی باشد و در معادلات و محاسبات دفاعی جهان به ویژه در حوزه منطقه باید دست بالا را داشته باشد و اگر ضعفی از خود نشان دهد قطعاً دچار بحران دفاعی خواهد شد به ویژه اگر آن کشور دارای منابع غنی سرزمینی باشد، مواد کانی مثل طلا، اورانیم یا مثلاً نفت و گاز باشد یا دارای موقعیت مهم جغرافیای سیاسی باشد کشورهای سلطه گر به آن کشور حمله می کنند، تسخیر می کنند و شرایط بسیار سختی برای مردم آن مملکت ایجاد می کنند و قدرت و فکر خود را تحمیل می کنند.

به همین جهت است هر مقدار در شرایط کنونی و به ویژه نظم آینده جهان کشوری به ویژه ایران دارای قدرت بالای دفاعی باشد اقتدار ملی و بین المللی آن حفظ خواهد شد و دشمنان طمع به تهاجم به آن کشور نخواهند داشت.

خداوند در قرآن می فرماید:« و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه » یعنی ای مسلمانان تا می توانید قدرت دفاعی دفاعی و نظامی خود را بالا ببرید، در همه عرصه ها چرا که عرصه های دفاعی در چند مورد است.یک، مدیریت بالا و دانش به روز و فوق روز فرماندهی، یعنی حوزه ستاد ، باید ستاد دفاعی و نظامی کشور دارای قدرت دانشی و توان والای مدیریتی باشد.دوم، قدرت بالای ایجاد هماهنگی بین تمامی نیروهای مسلح، هوایی، دریایی، پدافند، زمینی در تمامی عرصه ها چه زمینی نیروی زمینی، چه هوایی نیروی هوایی، چه دریایی نیروی دریایی چه حوزه پدافند یک هماهنگی کاملاً قوی چه در حوزه آماد و پشتیبانی و چه عرصه هماهنگی در عملیات.سوم، توانمندی در عرصه صف و توانمندی رزم که باید منابع انسانی، نیروهای مسلح دارای این قدرت والای توانمندی در عرصه رزم را داشته باشند و چهارم قدرت بالای تولید ، خودکفایی و تأمین ابزار نظامی که اگر در درون می تواند تولید کرد که اصل این است تولید کنیم و اگر نیست بتوانیم تأمین کنیم.این ارکان توانمندی در عرصه آفرینش قدرت دفاعی است.

و بعد می فرماید:« مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللهِ وَ عَدُوَّکُمْ » شما باید تجهیزات نظامی داشته باشید، قدرت عملیات میدانی و حرکت فوق العاده داشته باشید که مایه رعب و وحشت دشمنان خدا و دشمنان شما شود «آخَرینَ مِنْ دُونِهِمْ» و دیگرانی که غیر از این ها هستند «لاتَعْلَمُونَهُمُ اللهُ یَعْلَمُهُمْ » شما آن ها را نمی شناسید و شناسایی نکردید ولی آن ها به دنبال شکست شما هستند و خداوند آن ها را می شناسد.

به همین خاطر توانمندی در عرصه های مختلف صف و ستاد و تجهیزات نظامی و هماهنگی های لازم در یک سامانه دانش بنیان و قوی نظامی برای کشور لازم است و شما در مسأله برجام دیدید آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی به دنبال این بودند که قدرت موشکی ایران را کنترل کنند و از بین ببرند که به ایران اسلامی دیگران حمله کنند و ایران توان مقابله نداشته باشد و الحمدلله با هدایت های مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای و هدایت های ایشان نیروهای مسلح ما در تمامی عرصه های ذکر شده به ویژه تولید تمامی تجهیزات نظامی به درجه ای از رشد رسیده و در مسیر بالندگی است که ان شاءالله به عنوان یک کشور مرجع در تولید جنگ افزار های نظامی و دفاعی الحمدلله در جهان و محاسبات جهانی طلوع خواهد کرد و شما دیدید این قدرت دفاعی چقدر در امنیت کشور و اقتدار نظام در جغرافیای کلان جهان الآن تأثیر گذاشته است.

خداوند می فرماید:« إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذِینَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیَانٌ مَرْصُوصٌ» خداوند دوست دارد تمام کسانی که در عرصه دفاع از یک کشور همچون صدی محکم کنار هم هستند و از هویت و موجودیت نظام اسلامی دفاع می کنند.

الآن نیروهای مسلح ما با فرماندهی مقام معظم رهبری مؤلفه اصلی قدرت برای ایران اسلامی هستند به همین خاطر آن کسانی که در مقام تضعیف نیروهای مسلح ما هستند هیچ آگاهی و اطلاع و معرفت به فقه نظامی اسلامی ندارند و شاید در مقام حمایت از بیگانگان باشند، فقه حکومتی و فقه نظامی اسلامی عنایت دارد به توانمند سازی جامع نیروهای مسلح برای دفاع از کشور اسلامی.

 

خطبه دوم

در خطبه دوم پیرامون چند موضوع به اختصار سخن می گوییم.

عملیات موشکی و پهبادی وعده صادق از طرف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت مایه اقتدار، عزت و پاسخی دندان شکن به عملیات تروریستی رژیم نا مشروع و جعلی و صفاک صهیونیستی بود.

این عملیات که یک عملیات فوق العاده مهم در عرصه محاسبات نظامی جهان بود و بسیاری از کشورها به کمک رژیم صهیونیستی آمدند برای خنثی سازی این عملیات و موفق نشدند به همگان نشان داد که ایران اسلامی در عرصه تجهیزات، مدیریت، هدایت و رزم الکترونیک دارای چه جایگاه والایی است.

رژیم صهیونیستی خود را در نظام آماری نظامی و تسلیحاتی جهان یک رژیم قدرتمند نظامی نشان می داد اما این عملیات نشان داد که قدرت دفاعی این رژیم جعلی در مقابل اقتدار نظامی ایران اصلاً قابل ملاحظه نیست.

این عملیات موجب امید، خوشحالی مردم آزاده جهان به ویژه محور مقاومت شد. این آرزویی بود که مردم انقلابی ایران در این ۴۵ سال انقلاب انتظار آن می کشیدند، رژیم صهیونیستی چقدر علیه دانشمندان ما توطئه کرد، ترور کرد، به ویژه دانشمندان هسته ای ما، چقدر توسط مزدوران آن ها در ایران عملیات تروریستی انجام دادذند، چقدر گروه های بر انداز مورد این رژیم جعلی قرار گرفتند ، در صحنه بین الملل چقدر علیه ایران فعالیت کردند ، در عرصه اقتصادی، عرصه فرهنگی، سیاسی، حوزه های امنیتی حتی حوزه های علم و فن آوری جنایات بی شماری کردند و برای مردم فلسطین چه جنایاتی که به عمل نیاوردند.

یک رژیم با جوهره جنایت توسط انگلیس و کشورهای استعماری در این منطقه قرار داده شد و آخرین عملیات جنایتکارانه آن حمله به کنسولگری ایران در سوریه بود. این پاسخی اندک و تنبیهی به رژیم صهیونیستی است و اگر بخواهد از این به بعد نسبت به ایران اسلامی کوچکترین تعرض داشته باشد بزرگترین ضربه خواهد خورد.

الآن در شرایطی قرار گرفته رژیم صهیونیستی که دچار بحران فکری و هویتی شده، شکست سختی تحمیل به او شده و متحمل شده، در انظار عمومی جهان به شدت تنزل کرده و در یک فضایی است که به دنبال جمع کردن آن شرایط خود در جهان است و در پی این است بتواند اندکی پاسخ دهد اما هشدار به او داده شده که کوچکترین عملیات علیه ایران انجام دهد به سختی تنبیه خواهد شد .

دیدید دیشب ریز پرنده هایی را در فضای برخی از جغرافیای ایران به حرکت در آوردند توسط برخی و مقابله شد به شدت با آن ها و آن ها می دانستند توان عملیات در ایران ندارند و به دنبال جنگ رسانه ای هستند الآن که بگویند ما عملیات انجام دادیم ، عملیاتی کور، بی ارزش و نا موفق عملیات اجرایی و با شکست و الآن به دنبال جنگ رسانه ای هستند که آن ها به ما حمله کردند ما هم کاری کردیم.

شما هیچ کار نمی توانید بکنید و اگر کاری کردید ایران کارستان برای شما ایجاد خواهد کرد. الآن در رسانه ها پخش می کنند که ما این کار کردیم، نه شما هیچ نکردید و توان کار ندارید و این شکست دیگری بود برای رژیم نا مشروع صهیونیستی که بخواهند به کمک مزدورانشان کاری بکنند و باز شکست خوردند.

شما هر کاری بکنید چون باطل هستید شکست خورد و به زودی اسرائیل خواهد دید محو شدن و نابودی خود را توسط رزمندگان اسلام.

روز یکشنبه سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلابی ایران در سال ۱۳۵۸ به دستور امام راحل عظیم الشأن گرامی می داریم. سپاه مایه اقتدار، عزت و پیشرفت ایران اسلامی است و یاد و خاطره شهدای عزیز آن را گرامی می داریم به ویژه شهدای ورزشکار که در آستانه روز تجلیل از این شهدای گرانقدر هستیم.

همچنین سالروز اعلام انقلاب فرهنگی و از شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تقاضا داریم بر اساس اندیشه های مقام معظم رهبری تحول لازم در خود ایجاد کنند تا ان شاءالله آن قدرت فرهنگی، تحولات فرهنگی بر اساس آموزه های اسلامی ایجاد شود.

از نیروی انتظامی بزرگوار هم تشکر و قدردانی می کنیم در تمامی عرصه های ایجاد امنیت، آرامش و عرصه های فرهنگی به ویژه عفاف و حجاب و امیدواریم همگان قرارگاه عفاف و حجاب در مملکت که زیر نظر وزیر محترم کشور هست، در استان ها زیر نظر استاندارمحترم و در شهرستان ها زیر نظر فرماندار محترم به کار و وظیفه خود بپردازند و همه هم کمک کنند به این عزیزان تا فرهنگ اصیل اسلامی را بتوانند در جامعه محقق کنند.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.